• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Blancolån ca 700 000:- möjligt ?

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
är det någon stor skillnad på den 16e och 25e?????
Ja skillnaden ligger i att om ansökan görs sent i månaden så kommer ej skuldsaldo med i rapportering till uc som sker vid månadsskifte och det dröjer då ytterligare en månad innan lånet syns på uc. Om ansökan görs redan den 16:e så lär det hinnas med och synas i nästa månads uppdatering.
Man kan även tänka sig att göra ansökan så tidigt som möjligt i månaden och bara dra ut på att acceptera. en ff gäller väl ca: 2 veckor så det bör man väl kunna dra ut hela den tiden. På så sätt blir det ca: 2 månader mellan 1:a och sista ff.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Kanske inte helt kört, men du har ju redan5 ff och nästan 400' i lån vilket definitivt minskar chanserna.
Bästa är i så fall söka 400k och sen försöka med ett nytt på 200. Går det så går det, eller får man kass ränta.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Jag tjänar 400tkr/året och har blancolån 3 st på totalt 760tkr. Och har ett underskott av kapital på ca 100.000 (2020) tog två samlingslån förra året och sedan det tredje förra månaden. Det går tyvärr inte att söka och bara ha ett lån utan medsökande. Man får pyssla ☺️
 

RockySIX

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
15 Februari 2022
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Ja skillnaden ligger i att om ansökan görs sent i månaden så kommer ej skuldsaldo med i rapportering till uc som sker vid månadsskifte och det dröjer då ytterligare en månad innan lånet syns på uc. Om ansökan görs redan den 16:e så lär det hinnas med och synas i nästa månads uppdatering.
Man kan även tänka sig att göra ansökan så tidigt som möjligt i månaden och bara dra ut på att acceptera. en ff gäller väl ca: 2 veckor så det bör man väl kunna dra ut hela den tiden. På så sätt blir det ca: 2 månader mellan 1:a och sista ff.
så i mitt fall nu nr jag fått det klart idag så borde jag ta nästa så snart som möjligt då för att få det andra lånet klart innan det första syns ?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
så i mitt fall nu nr jag fått det klart idag så borde jag ta nästa så snart som möjligt då för att få det andra lånet klart innan det första syns ?
Din föfrågan syns redan sekunden efteråt, men själva lånet kommer uppdateras i mitten av mars
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp